petak, 9. prosinca 2011.

Medeni kolačići...

Listajući stare recepte ovih dana naišla sam na jedan divan recept za medene kolačiće,varijacija na temu medenjaka,ali još aromatičniji i jako jednostavne pripreme...za njih je potrebno:
2 žlice meda,250g brašna, 3 žumnajka,100g šećera,150 g mljevenih oraha,120 g maslaca ili domaće masti,prstohvat soli,žličicu mješanih začina za medenjake,žličica ribane narančine korice,1 žlica ruma...za doradu šećer u prahu ...
Pjenasto izmutiti maslac ili mast,šećer,i žumanjke,dodati sve ostale sastojke i od njih zamijesiti tijesto koje treba ostaviti u hladnjaku na oko 20 min.,nakon tog  vremena tijesto podijeliti na 2 valjka od kojih rezati komadiće oko 2 cm,rukama oblikovati kuglice i lagano ih spljoštiti među dlanovima i redati u lim postavljen pek papirom..kolačiće peći u  prethodno zagrijanoj pećnici na 170C oko 14 min.tj.dok lijepo ne porumene..prva jednostavnija opcija je uvaljati ih obilno u šećer u prahu,ili malo komplicirati ukrašavanjem sa ..čvrsto istući snijeg od jednog bjelanjka,dodati mu postupno prosijanih 150g šećera u prahu te jednu žličicu limunova soka,i još dobro umutiti ,tom smjesom puniti slastičarsku vrećicu i ukrašavati ih,te kolačiće ponovno vratiti u mlaku pećnicu i isušivati ih oko 10-ak min....
Dok mi kolačići mirišu kućom,i blagdanske pripreme se uvelike obavljaju,pažnju mi odvlači pogled kroz prozor,vani je potpuno proljetno,oblaci,sunce,boja neba ..zima se izgleda negdje zagubila....

ali nisu samo vanjski uvjeti koji podsjećaju na proljeće,kod mene je uspješno procvao zumbul u kućnim uvjetima..bilo mi je veliko oduševljenje kada sam ugledala prije neki dan prve pupove,a sada evo kreće i cvjetanje,sa onim očaravajućim mirisom...
zasađene lukovice zumbula držala sam oko mjesec dana u hladnom prostoru,pokrivene tuljcima od neprozirnog papira,nakon što sam ih sada prenijela u grijani prostor,na taj način sam pospješila cvatnju i sada su divan detalj blagdanskog dekora...
Nadam se da će i ostale lukovice donijeti isti uspjeh cvatnje,za sada ovaj bijeli je prvi i jedini koji trenutno cvate....i zaista uživamo u njemu....

Broj komentara: 39:

  1. ♥wonderful pictures♥

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne znam što mi bolje miriše: medenjaci ili zumbul?! Predivna atmosfera, uživaj!

    OdgovoriIzbriši
  3. Medenjaci.....mmmmm.... volim.... Ali su me ipak zumbuli ostavili bez teksta. Svaka čast, predivna dekoracija.

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala vam najljepše svima...veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  5. Ma, ja ne vjerujem da tvoje dvorište uopće postoji osim u bajci :) Imam jednu legicu u Osijeku pa ću ja fino njoj dati radni zadatak da nađe tvoju ulaznu ogradu i fino ko paparazzi pofotka sve izvana da se ja uvjerim da je to sve stvarno... Evo, pokazat ću joj ovu krošnju pa nek se orijentira po njoj hehe
    Nadam se da sve ove fine receptiće objavljuješ i na coolinarici jer presušim sa slinama dok iščitam sastojke i postupak... našla, nelyce ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. Medenjake obožavam, divno si ih napravila! Kod tebe je uvijek sve kao u nekoj bajci i više od tog. Uživam u svakom posjeti tvom blogu:)

    Pusa i lijep vikend:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Hahaha Marija,dobra si,znači tako stoje stvari,ok neka orjentir bude krošnja hehehe..da objavljujem i na coolki,i eto našla si me i tamo...pusa!..zondra draga hvala ti najljepše i ja sa užitkom posjećujem tvoj blog,koji je malo reći divan..ugodan vikend!

    OdgovoriIzbriši
  8. Fini medenjaci... ja ih uvijek pečem za Božić. I kod mene je više proljeće nego neka najava zime.

    OdgovoriIzbriši
  9. Mirišljavo i predivno za gledati :)) Primijetila sam i jedno zgodno zvonce! To je za poziv ostalima da se priduže uz ugodnu kavicu ili čaj?
    Lijep pozdrav :))

    OdgovoriIzbriši
  10. jako lijepo i vjerujem fino,ali ja sam tako "osjetljiva" na miris zumbula u zatvorenom prostoru da reogiram glavoboljom iako ih volim čuvam ih na balkonu

    OdgovoriIzbriši
  11. Vau, zumbul u kući u ovo vrijeme godine.. I još fini kolačići.. :)))

    OdgovoriIzbriši
  12. divni medenjaci,prekrasne slicice a zumbule obozavam imam ih i ja volim njihov cvijet i miris :)Ljep vikend ti zelim :)))))

    OdgovoriIzbriši
  13. Hvala vam puno ....medenjaci su divni,onako mirišu na prave starinske kolače,a zumbuli imaju svoj miris,ali ipak ne toliko intenzivan kao oni koji cvatu prirodno u proljeće,i meni zna miris zumbula biti malo jak,ipak divan su svježi ukras doma...ugodan vikend svima!

    OdgovoriIzbriši
  14. Medenjaci su prelepi ali mene je zumbul potpuno oborio sa nogu... prelepo!

    OdgovoriIzbriši
  15. ....mila moja,ponekad ne znam sta da napisem ispod tvojih slika,ostavis me jednostavno bez teksta,tako i ovaj put.
    Primjetila sam zvonce i onu bijelu zdjelu u kojoj je zumbul,tako divno i bajkovito,ama onako puno carolije.
    Sa nestrpljenjem cekam sledeci post,znam i vjerujem da ces nas opcarati sa svojim umijecem,puse ti lete draga moja i lijep vikend,uzivaj,tvoja dunja......

    OdgovoriIzbriši
  16. Wunderschöner Post! Schöne Adventzeit, Carmen

    OdgovoriIzbriši
  17. zumbul je bio omiljeno cvece moje bake,pa za mene nosi posebnu,setnu i neznu emociju.A ovako u praznicne dane pravi je primer novog zivota i novih nada!

    OdgovoriIzbriši
  18. Hvala vam puno maslinka,dunja na divnim riječima..danke liebe Carmen...Jelena tako si divno opisala pravu simboliku zumbula,jako mi je drago da je izmamio nježne emocije..veliki vam pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  19. Sve me oduševilo i medenjaci i christmas countdown i zumbul

    OdgovoriIzbriši
  20. Bajkovite zimske fotke, krasno ukrašeni medenjaci, savršeno kao i uvijek!

    OdgovoriIzbriši
  21. jako lijepe slikice , 100% cu recept isprobati za koji dan :)

    OdgovoriIzbriši
  22. Kod tebe je uvijek toplo, romanticno i mirisno.
    Hvala na receptu:-)

    OdgovoriIzbriši
  23. kod tebe i zumbuli cvjetaju, nije ni čudo!! ko da si u bajci!! obožavam medenjake!!

    OdgovoriIzbriši
  24. Hvala vam najljepše svima..,naldor nadam se da će ti se svidjeti,zaista su jako ukusni...veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  25. Kako ti je lijepo, Nely... carbono i spokojno. Divno. Često se vratim na tvoj blog jer odiše prirodnom profinjenošću.

    OdgovoriIzbriši
  26. Hvala na još jednom preukusnom receptu, zahvaljujući tebi više ne moram kopati po stotinama papira s receptima, dođem na tvoj blog i to je to,
    a zumbul sada ?, ma prekrasno mi ga je vidjeti, a tek miris, balo tebi !!!!

    OdgovoriIzbriši
  27. Predivne slikice, znas kada medenjaci izgledaju ali bas mekano i sočno!

    OdgovoriIzbriši
  28. Hvala ti za recept, obožavam medenjake!!! Dekoracija za pet! Veliki pozdrav!:)

    OdgovoriIzbriši
  29. Divni keksici...
    Meni zima bas nedostaje... Nadam se da ce pasti bar malo snega. :)

    OdgovoriIzbriši
  30. Hvala vam najljepše svima..nadam se da će se valda zima pojaviti,i upotpuniti cijeli ugođaj..

    OdgovoriIzbriši
  31. Kod tebe se uvek nesto desava i cveta, ako ne u vrtu onda u nekom kutku u kuci, verujem da je beli zumbul divan detalj zimskog scenarija, bas kao i ovi medeni kolacici.:)))

    OdgovoriIzbriši
  32. Pa da se ne ponavljam...prekrasno!

    OdgovoriIzbriši
  33. Cute cookies! I'll bet they were so yummy :)

    OdgovoriIzbriši
  34. Medeni poklonjeni medenjaci zasjati ce ubrzo na nasem blagdanskom stolu i zasladiti nasa nepca, hvala ti na recepticu Nelyc.. dok bijeli mirisni zumbolici lijepo krase tvoj topli dom koji odise ugodnom intimnom atmosferom profinjene jednostavnosti, bravo !

    OdgovoriIzbriši
  35. Tnx dear Tricia..drago mi je ako će ovi fini medenjaci biti dio blagdanske gozbe,hvala najljepše na divnim riječima i veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  36. Jako lijep i nježan post, baš mi je unio neku toplinu u današnje jutro. Kolačići su preslatki, a slike tvojih motiva kao i uvijek prekrasne !

    OdgovoriIzbriši
  37. Dear Nely, I love your world...warm and cosy and så beautiful!

    HUGS Helena

    OdgovoriIzbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...